Workshop "Omgaan met agressie in de apotheek"

Houd jezelf en de situatie onder controle!

Werknemers in een apotheek kunnen te maken krijgen met intimidatie, pesten, ongewenste seksuele aandacht en geweld. Bijna de helft van de werknemers in de zorg (48 procent) is vorig jaar wel eens lastiggevallen door cliënten, familieleden of collega's. Dat blijkt uit recent gepubliceerde cijfers van het CBS. De helft van het werk gerelateerde ziekteverzuim in de zorgsector, is het gevolg van werkdruk en agressie. Het is daarom belangrijk dat apothekers maatregelen nemen en dat ze zorgen dat ze goed worden voorbereid om op een professionele wijze om te gaan met agressie. Want of het nu gaat om schelden, intimideren, bedreigen of slaan, elke vorm van agressie is onacceptabel. In de training omgaan met agressie in de Apotheek leren we u geen trucs, maar laten u ervaren wat agressie met u doet, waar uw persoonlijke grens ligt en wat uw natuurlijke reactie is. Daarna leren wij u hoe ‘in control’ te blijven over uzelf en de situatie en hoe effectief en professioneel om te gaan met de verschillende vormen van agressie.

Resultaat

Na de training:

  • Heeft u inzicht in uw eigen houding en gedrag (hoe kom ik over?).
  • Weet u wat spanning en agressie met u doen.
  • Houdt u uzelf en de situatie onder controle, ook onder spanning.
  • Kunt u helder grenzen aangeven.
  • Kunt u effectief en professioneel omgaan met agressieve klanten.
Bekijk de demo